5 days 4WD tour Red Centrum Safari - Reisverslag uit Australind, Australië van Peter en Marianne Schuurmans - WaarBenJij.nu 5 days 4WD tour Red Centrum Safari - Reisverslag uit Australind, Australië van Peter en Marianne Schuurmans - WaarBenJij.nu

5 days 4WD tour Red Centrum Safari

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marianne

06 Augustus 2015 | Australië, Australind

Donderdag 6 Augustus;
S ’morgens om kwart voor 6 werden we opgehaald voor 5 nachten back to basic.
Adam was de naam van onze reisleider, een hele leuke enthousiaste jongen en die lange dagen maakte. Eerste dag bus kapot na 4 uurtjes rijden. Was goed geregeld kregen een andere, ook toen bleef Adam heel relaxed.
Sávonds naar de zonsondergang gekeken bij de Uluru met champagne. Aangekomen op onze kampsite viel het voor mij mee, er stonden al tentjes met gewone bedden erin pppfff wat een geluk hihihi. Eten maken, kampvuur aan, Peer helemaal in zijn sas.
Vrijdag 7 augustus;
s ‘morgens de zonsopgang gezien bij de Uluru toen verder naar Katjatjuta ook een nationaal park. Daar hebben we 3 uur gewandeld een lunch klaar gemaakt op een open plek. Het is hier zooooooo groot! Wat een ruimte. Op naar een volgende slaapplaats, dit keer een open douche waar men hout moest stoken voor warm water en een open wc, je kon zo de sterren zien. Die er trouwens heel veel staan..mooi om te zien. Weer ons potje eten klaar maken, wijntje erbij en bij het vuur staan buurten en lachen. Toch maar weer vroeg naar bed, s ‘morgens weer vroeg op.
O ja de groep bestond uit verschillende leeftijden vanaf 9 tot 73 jaar.
Zaterdag 8 augustus;
Ontbijt klaar gemaakt met z’n allen, opruimen en op naar Watarrka nationaal park waar we de Kings Canyon gaan beklimmen…wandelen….pppfff Ik had het volbracht maar het was wel zwaar hihihi. Ik was trots om mezelf met een pak sigaretten per dag ahum. Het was super mooi.
Je kunt het bijna niet vertellen alleen door foto’s kan ik het overbrengen.
Zondag 9 augustus;
Vandaag een speciale dag we gaan buiten slapen in een swag. Overdag is het hier 25 graden maar s ’nachts koelt het af naar 0 graden dussssssssssssss.
De natuur is hier geweldig, best veel verschillend, ene moment denk je dat je in Afrika bent en dan denk je weer dat je in Scandinavië bent. Kei mooi!! En ja hoor rond 4 uur aangekomen bij onze laatste kampsite, geen tenten, geen douche, geen wc…helemaal niks. 2 vuurtjes gemaakt. Rond half 6 nog een beklimming begonnen. Maar na 20 minuten zijn de kinderen met opa en ik omgedraaid was te gevaarlijk vond opa. Zonder ongelukken naar beneden gekropen. Eten klaargemaakt en om half 10 kropen we in onze swag…mooie hemel maar ik had het wel koud. Maar goed weer een ervaring rijker. De volgende dag s ’morgens
maandag 10 augustus nog verschillende uitkijkpunten bezocht en daarna richting Alice Springs. Naar een warme douche en overal rode stof uitwassen. Jammer dat deze dagen om zijn waren super leuk.…erg jammer. Maar goed we hebben nog een vooruitzicht…Morgen dinsdag 11 augustus gaan we vliegen naar Darwin…later meer. O ja ondertussen zijn we weer oudoom en oudtante geworden van Mila dochter van Lizzy en Marvin….
Liefs P en M xje

• 13 Augustus 2015 - 12:19

Hanny:

Uuhhh ik weet niet meer wat ik moet schrijven maar nogmaals ik vind het Zoooo Knap haha en dat
    met een pak sigaretten per dag! Lief van jou dat je met opa naar beneden bent gegaan toch nog een
    beetje vrijwilligerswerk gedaan.
    Jullie hebben wel een hele gevarieerde vakantie! Eten jullie wel goed of zijn jullie afgevallen...
    Nog heel veel plezier, en kijk uit! Dikke Kuzzz :)

• 13 Augustus 2015 - 12:28

Glenn:

Hey Australians!

Wow! Wat een toffe vakantie hebben jullie zeg, als ik dat allemaal zo lees. Rijden door de bergen, klimmen, eigen vuurtjes maken, buiten slapen, naar elkaars sterren kijken op open wc's...whaha! Gelukkig ook nog tijd om te relaxen en ff een sigaretje. Gaaf man wat jullie daar allemaal zien en doormaken, inderdaad bijna niet uit te leggen lijkt me. Geniet er nog maar even flink van daar! Ben trots op zo'n stoere tante en oom.

Tot snel -X-

• 13 Augustus 2015 - 17:59

Lizzy:

Klinkt echt super :)! Fijne dat jullie zo aan het genieten zijn!! Kusje van Mila alvast en tot snel lieverds!! Xxx

• 15 Augustus 2015 - 10:39

Cindy:

Wat een heerlijk verslag weer jullie hebben al veel gereisd al die jaren maar deze reis zal wel ergens bovenaan komen te staan wat een bijzondere ervaring moet dit zijn. Nog maar een keer veel plezier daar en tot gauw xx

• 16 Augustus 2015 - 18:28

Sherinne:

WoW, kan niet wachten op de foto's en verhalen! Ben echt benieuwd, Peer helemaal in z'n sas en jij ook.....straks gaan jullie voortaan ook net zolang weg als Els en Leo!...hihihihi. Nou, nog n kleine week te gaan, geniet er nog heel erg van! Love jullie!xxxxx